výzva

EduSummit 2025

Šírime inovatívne spôsoby výučby

so zameraním na projektové vyučovanie (PBL)

a STEM

Termín: 16. máj 2025

Miesto konania: Fakulta informatiky a informačných technológií STU, Ilkovičova 2, Bratislava

lupa

EduSummit 2025

Je jednodňová konferencia, ktorá poskytne priestor na vzdelávanie, diskusiu a nadväzovanie spolupráce.

Nosnými témami konferencie sú STEM a projektové vyučovanie (PBL), ktoré učiteľom ponúkajú konkrétne nástroje na rozvoj zručností 21. storočia u žiakov.

Naša vízia a ciele

Podporujeme učiteľov v zavádzaní inovatívnych prístupov – pomáhame im rozvíjať metódy výučby, ktoré u žiakov posilňujú kritické myslenie, riešenie problémov a spoluprácu.
Vnímame školy ako dynamické priestory učenia – chceme, aby v nich žiaci rozvíjali efektívnu spoluprácu a kreativitu pri riešení výziev dnešného sveta.
Inšpirujeme k zmene – podporujeme učiteľov na ich transformačnej ceste, aby pripravili novú generáciu žiakov na výzvy a príležitosti budúcnosti.

Čo prinesie program konferencie?

- Inšpiratívne prednášky – vystúpenia odborníkov s témami, ktorými žijú súčasné školy..
- EDU inšpirácie – krátke, dynamické prezentácie skúsených pedagógov a expertov.
- Interaktívne workshopy – praktické aktivity na zavádzanie STEM a PBL do výučby.
- STEM kaviareň – otvorená diskusia o projektovom vyučovaní a inováciách v praxi.
- Networking a spolupráca – možnosť nadviazať kontakty so školami, organizáciami a odbornými inštitúciami.

Program konferencie

08:00 - 09:00 Registrácia účastníkov, stánky partnerov

09:00 - 09:25 Otvorenie konferencie

09:25 - 10:10 Prednáška: Martin Kuruc - Kam mizne chuť žiakov učiť sa?

10:10 - 10:50 Blok EDU inšpirácie:

  • Jana Plichtová: Tech@Art projekty žiakov
  • Marián Vizy: Charakterové vzdelávanie a jeho význam v každodennom živote školy
  • Ivana Dendys: Čo sa stane, keď dáte deťom mapu a necháte ich objavovať vlastné okolie?
  • Andrea Šoporová Chochoľáková: Moja cesta k STEM-u

10:50 - 11:15 Prestávka, stánky partnerov

11:15 - 12:00 Prednáška: Miroslava Hapalová - AI vo vzdelávaní: (r)evolučný skok?

12:00 - 12:30 Blok EDU inšpirácie:

  • Eva Danisová: Výzvy zamieňané za príležitosti
  • Ivan Gábriš - Vedecké okienko
  • Marek Mansell - Erudo

12:30 - 13:30 Obed

13:30 - 15:00 Workshopy (registrácia nutná vopred)

15:00 - 15:15 Prestávka, stánky partnerov

15:15 - 15:45 EDU kvíz so skvelými cenami!

Čakajú vás

prednáška
Prednášky

talk
EDU inšpirácie

workshop
Workshopy

O prihlasovaní na workshopy budeme informovať registrovaných účastníkov a účastníčky v priebehu apríla.

Hlavné prednášky

V tejto prednáške sa zameriame na mýty a fakty týkajúce sa vnútornej a vonkajšej motivácie k učeniu. Aké sú zistenia o motivácii slovenských žiakov na základe dostupných dát a prečo je dôležité pri téme motivácie venovať pozornosť téme rozvoja charakteru.

Martin Kuruc pôsobí ako pedagóg na Katedre pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Špecializuje sa na sebareguláciu a motiváciu žiakov na primárnom a nižšom sekundárnom stupni vzdelávania. Je spoluzakladateľom projektu Zvedavé učenie, ktorý prináša inovácie do prípravy budúcich učiteľov, a mentorom v Regionálnom centre podpory pre učiteľov. Dlhodobo spolupracuje s organizáciami ako Erudo, Impact Games, Nadácia Pontis a n.o. Živica a Indícia.

Umelá inteligencia (AI) je čoraz viac prítomná vo vzdelávacom procese, mení spôsob, akým sa učíme, a prispieva k zefektívneniu vzdelávacích systémov. Prednáška sa zameriava na tri hlavné oblasti uplatnenia AI vo vzdelávaní: podporu študentov prostredníctvom personalizovaných platforiem a AI tútorov, pomoc učiteľom pri príprave výučby, automatizácii hodnotenia a tvorbe materiálov, a optimalizáciu školských systémov pomocou administratívnych riešení. V rámci prednášky budú predstavené aktuálne výsledky výskumu o postojoch a skúsenostiach žiakov, učiteľov, rodičov a vedenia škôl vo vzťahu k AI. Diskutované budú výhody ako personalizácia vzdelávania či zníženie administratívnej záťaže, ale aj riziká, ako sú prehlbovanie nerovností, podvádzanie a etické otázky týkajúce sa ochrany súkromia. Prednáška ponúkne odporúčania pre učiteľov, manažment škôl a tvorcov vzdelávacích politík, aby využívanie AI bolo efektívne, bezpečné a etické.

Miroslava Hapalová je odborníčka v oblasti výskumu zvedavosti a využívania umelej inteligencie vo vzdelávaní. V súčasnosti vedie organizáciu Scio Research. Predtým pôsobila ako riaditeľka Štátneho pedagogického ústavu na Slovensku, kde sa venovala kurikulárnej reforme a implementácii podpory v oblasti vzdelávania. Má skúsenosti z medzinárodných organizácií, ako UNICEF a Rada Európy, a pôsobila aj v neziskovom sektore. Vyštudovala psychológiu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.

EDU inšpirácie

Prepojenie technológií a umenia v žiackych projektoch (tanec, grafika, hudba, literatúra). Využitie Lego, BBC micro:bit, Arduino, ESP32 ale aj dronov na oživenie príbehov a tvorbu interaktívnych pomôcok.

Jana Plichtová je nadšená učiteľka informatiky, robotiky a trénerka tanca. Absolventka teoretickej kybernetiky s pedagogickým minimom a skúsenosťami zo softvérovej firmy aj súkromného podnikania. Podporuje rozvoj kreativity a technických zručností u detí a mládeže. Pomáha im cez projekty nachádzať svoju jedinečnosť a uvedomovať si svoju dôležitosť v celku (v tíme).

Význam charakterového vzdelávania podľa nového ŠVP. Analýza pojmov (povaha, charakter, cnosti, neresti) a výsledkov výskumu TEPACE. Nástroje na implementáciu charakterového vzdelávania v škole.

Marián Vizy je učiteľ na 2. stupni základnej školy (učí dejepis, občiansku náuku, telesnú a športovú výchov, informatiku, fyziku) s 11-ročnou praxou. Vedie krúžky programovania a turistiky, pôsobí ako supervízor školy. A je iniciátor konceptu charakterového vzdelávania.

Inšpirácie pre využitie STEM v predmete Technika. Aktivity na rozvoj kreatívneho a kritického myslenia žiakov, prepájanie teórie s praxou. Konkrétne príklady využitia STEM v technickom vzdelávaní.

Andrea Šoporová Chochoľáková učí techniku a výtvarnú výchovu a je doktorandkou na Katedre techniky a informačných technológií UKF v Nitre so zameraním na rozvoj kritického a kreatívneho myslenia v kontexte STEAM (A = arts).

Prednáška sa zameria na to, čo sa deje, keď vedenie školy podporuje slobodu, dôveru a spoluprácu medzi učiteľmi. Budeme skúmať vplyv podpory zavádzania nových prístupov, prekonávania komfortnej zóny a sily presvedčenia.

Eva Danisová má 28-ročnú prax v školstve, vrátane 3 rokov v riadiacej pozícii v materskej škole a aktuálne ako riaditeľka ZŠ. Zameriava sa na vytváranie príležitostí pre osobný kontakt učiteľa a rodiča, inšpirácie pre žiakov a podporu dôvery žiakov vo vlastné sily.

V tejto prednáške sa dozviete aké je to popularizovať vedu, prepájať prírodovedné predmety ale aj efektívne návody. Prednáška bude sústredená na cestu od začínajúceho pedagóga až po prepájanie prírodovedných predmetov. Odpovie na otázky, či je potrebná plná skriňa chemikálií, ako sa postaviť k tvorbe zadaní, protokolov a experimentálnej práce na hodine. Ako efektívne predviesť demonštračné experimenty.

Ivan Gábriš je popularizátor chémie, učiteľ predmetu veda na strednej škole Skyro, autor knihy a projektu Vedecké Okienko. Pomáha širokej verejnosti objavovať čaro prírodných javov skrz experimenty a sociálne siete. Horí pre chémiu a snaží sa svoj zápal preniesť ďalej pomocou predstavení na školách, workshopoch a krúžkoch.

Ukážeme si, ako môžu žiaci 5. ročníka vytvárať interaktívnu mapu svojho okolia – a pritom sa učiť nielen historicky myslieť, ale aj cítiť. Mapa sa stáva mostom - medzi miestom a príbehom, učebnicou a životom, minulosťou a dneškom. A deti pritom objavujú to najdôležitejšie: že dejiny sa nedejú niekde, ale všade.

Ivana Dendys je odborná asistentka na Katedre histórie a didaktiky dejepisu Pedagogickej fakulty UK so zameraním na didaktiku dejepisu a regionálne dejiny Slovenska. V rámci vedecko-výskumnej činnosti sa venuje inovatívnym prístupom vo vyučovaní dejepisu s dôrazom na gamifikáciu a využívanie herných prvkov. Aktívne pôsobí ako členka Slovenskej komisie dejepisnej olympiády.

Praktické workshopy

Objavte, ako využiť BBC micro:bit na tvorbu inovatívnych produktov a rozvoj digitálnych zručností žiakov. Workshop spája technológiu, kreativitu a podnikavosť. Naučíte sa naprogramovať BBC micro:bit, navrhnúť jeho dizajn a vytvoriť jednoduchú webovú stránku.

Lucia Krištofičová je učiteľka matematiky a informatiky, digitálny koordinátor, lektorka STEM Akadémie pre Erudo, Microsoft Innovative Educator Expert, členka poradnej skupiny DKPU a JA Slovensko.

Naučte sa identifikovať a implementovať cnosti do výchovno-vzdelávacieho procesu. Prostredníctvom praktických pomôcok a skupinovej spolupráce si spoločne vytvoríme fiktívny model CHV pre vašu školu.

Marián Vizy je učiteľ dejepisu a občianskej náuky s 11-ročnou praxou na základnej škole. Vedie programátorský i turistický krúžok, je školský supervízor pre 2. cyklus a podporovateľ konceptu charakterového vzdelávania.

Zažite fyziku na vlastnej koži prostredníctvom experimentov s neočakávanými javmi. V interaktívnom vystúpení objavíte fyzikálne princípy hravou a zábavnou formou.

Michal Figura, známy ako popularizátor fyziky s 15-ročnou praxou. Kombinuje vedecké experimenty so zábavou, aby ukázal fyziku ako súčasť každodenného života.

Zažite interaktívnu hodinu dejepisu s použitím rekonštrukcie historických pachov, zvukov a virtuálnej reality. Workshop predstaví výhody a obmedzenia zapojenia moderných technológií do výučby.

Vladimír Štrama je absolvent histórie a filozofie, výskumník, lektor Discover Letnej Akadémie a spoluzakladateľ projektu Dejepis budúcnosti zameraného na senzorické dejiny.

Objavte, ako využiť LEGO, Dixit, Story Cubes a iné pomôcky na rozvoj jazykových zručností a kompetencií 21. storočia. Workshop ponúka variabilné aktivity pre žiakov rôznych jazykových úrovní.

Michaela Olejárová je učiteľka anglického jazyka a literatúry na bilingválnom gymnáziu, lektorka PBL Akadémie v Erudo, venuje sa projektovému a neformálnemu vzdelávaniu.

Spoznajte AI aplikáciu ScioBot, ktorá generuje kompletné prípravy na vyučovanie. Stačí zadať tému a ročník. Aplikácia vytvorí plnohodnotný vzdelávací obsah využiteľný v praxi.

Lucie Harmáčková pracuje v spoločnosti Scio na projektoch určených pre školy, venuje sa integrácii umelej inteligencie do vzdelávania a rozvoju ScioBotu.

Preskúmajte reálne možnosti, ako efektívne zlepšiť bezpečnosť na vašej škole. Liga za duševné zdravie predstavuje "Index bezpečnosti škôl" – nástroj vyvinutý na základe skúseností so skríningom duševnej pohody "Pohodomer". Na workshope si prakticky vyskúšate, ako index funguje, a zistíte, aký index bezpečnosti by mohla dosiahnuť vaša škola. Naučte sa pohybovať v tejto oblasti strategicky a s istotou.

Kornélia Ďuríková je školská psychologička, odborná konzultantka Ligy za duševné zdravie (program Školy za duševné zdravie) a koučka systému PBIS. Dlhodobo sa venuje témam duševného zdravia v školách (žiaci aj učitelia) a budovaniu zdravého a bezpečného školského prostredia.

Posvietime si na experiment ako motiváciu pri výuke. Budú nás čakať praktické ukážky experimentov, ich popis a diskusia ako ich modifikovať a využiť vo výuke. Účastníci si vyskúšajú konkrétny experiment aj s vypracovaním laboratórneho protokolu.

Ivan Gábriš je popularizátor chémie, učiteľ predmetu veda na strednej škole Skyro, autor knihy a projektu Vedecké Okienko. Pomáha širokej verejnosti objavovať čaro prírodných javov skrz experimenty a sociálne siete. Horí pre chémiu a snaží sa svoj zápal preniesť ďalej pomocou predstavení na školách, workshopoch a krúžkoch.

EDU stánky

Spoznajte AI aplikáciu ScioBot, ktorá generuje kompletné prípravy na vyučovanie.

Vyskúšajte si Classwise – unikátnu technologickú vzdelávaciu novinku, ktorá umožňuje učiteľom využívať gamifikáciu, teda herné prvky vo vzdelávaní, bez použitia mobilov, tabletov alebo počítačov. Kombinujeme STEAM so sociálno-emočným rozvojom a AI.

V programe ENTER sa učitelia spolu s deťmi učia programovať pomocou micro:bitov, čo sú najjednoduchšie programovateľné zariadenia na trhu, vhodné aj pre úplných začiatočníkov. Môžu s nimi vytvárať zaujímavé projekty – od alarmu na detskú izbu až po tie náročnejšie, ako herné konzoly či autonómne mestečká.

V stánku nájdete informácie o vzdelávacích aktivitách a ponuke pre učiteľov od organizácie Erudo, organizátora konferencie EduSummit.

Prvé učebnice matematiky podľa nového kurikula s odporúčacou doložkou MŠVVaM SR. Objavte, ako učiť slovenský jazyk inovatívne a rozvíjať finančnú gramotnosť na základných a stredných školách.

Vedecká knižnica a ešte oveľa viac. Vzdelávanie v oblasti otvorenej vedy a občianskej vedy i prezentácia technológií Fablabu a Smartlabov využiteľných pri zážitkovom STEAM vzdelávaní.

Publikácie predovšetkým z odborov pedagogiky, psychológie a sociálnej práce, a to na odbornej aj populárnej úrovni. Dopĺňa ich ponuka pre rodičov aj deti ako z oblasti beletrie, tak aj rozvíjajúca tvorivosť.

Experimenty s fyzikálnou podstatou a neočakávaným dejom. Jednotlivé experimenty sú vyberané tak, aby zaujali divákov všetkých vekových kategórií.

Inovatívne hodiny dejepisu, počas ktorých sa môžu žiaci vďaka najmodernejším technológiám ponoriť do histórie všetkými zmyslami.

V Lige za duševné zdravie už viac ako tri roky pracujeme so školami, ktoré aktívne hľadajú riešenia pre zlepšenie v tomto smere. Jedným z nástrojov, ktoré ponúkame je Pohodomer - skríning duševnej pohody.

V rámci programu Tvoj digitálny život: bezpečne a rozumne boli vytvorené učebné osnovy a príručka pre rodičov, ktoré sa zameriavajú na prácu s informáciami, digitálne občianstvo, zdravie a bezpečnosť. Cieľom je pomôcť žiakom, učiteľom, rodičom a opatrovníkom rozpoznať manipulatívne informácie, rozvíjať kritické myslenie a stať sa zodpovednými účastníkmi online prostredia.

Junior Achievement Slovensko pomáha učiteľom rozvíjať u žiakov základných a stredných škôl podnikavosť, ekonomické myslenie, finančnú gramotnosť a zručnosti potrebné pre uplatnenie sa na pracovnom trhu, vrátane digitálnych zručností. Vzdelávacie programy JA Slovensko podporujú podnikateľské a ekonomické myslenie a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže.

Digitálne kompetencie pre učiteľov je komplexný vzdelávací program, ktorý pomôže vám aj vašej škole napredovať vo svete digitálneho vzdelávania a technológií.  V rámci vzdelávania získate praktické a inovatívne metódy a nástroje zamerané na budovanie digitálnych zručností a povedomia o digitálnej bezpečnosti, programovanie, využívanie komunikačných a kolaboračných nástrojov a digitálnych hier vo vzdelávaní, ale naučíte sa aj správne používať nástroje umelej inteligencie. Svoje poznatky môžete použiť smerom k zlepšovaniu výchovno-vzdelávacieho procesu, či podpore školy v oblasti rozvoja digitálnych zručností.  

Moderátor

Slavomír Pačuta

Moderátor

Lektor neformálneho vzdelávania, inštruktor zážitkovej pedagogiky.

Prednášky

Martin Kuruc

Vysokoškolský pedagóg, mentor RCPU

PdF UK v Bratislave

Miroslava Hapalová

Vedúca výskumného tímu

Scio Research

Workshopy

Marián Vizy

Učiteľ dejepisu, občianskej náuky a informatiky

Základná škola, Šurany

Michaela Olejárová

Učiteľka anglického jazyka a literatúry

Gymnázium, Spišská Nová Ves

Vladimír Štrama

Inovátor prístupov vo vyučovaní

Dejepis Budúcnosti

Lucia Krištofičová

Učiteľka matematiky a informatiky

Základná škola, Bratislava

Michal Figura

Popularizátor fyziky

Kúzelná fyzika

Kornélia Ďuríková

Odborná konzultantka a školská psychologička

Liga za duševné zdravie

Ivan Gábriš

Učiteľ chémie, popularizátor vedy

Vedecké okienko

Lucie Harmáčková

Projektová manažérka pre základné a stredné školy

SCIO

EDU inšpirácie

Jana Plichtová

Učiteľka informatiky a robotiky

Gymnázium, Košice

Marián Vizy

Učiteľ dejepisu, občianskej náuky a informatiky

Základná škola, Šurany

Andrea Šoporová Chochoľáková

Učiteľka techniky a výtvarnej výchovy, doktorandka

PF UKF v Nitre

Eva Danisová

Riaditeľka

ZŠ Zlaté Klasy

Ivan Gábriš

Učiteľ chémie, popularizátor vedy

Vedecké okienko

Ivana Dendys

Odborná asistentka na Katedre histórie a didaktiky dejepisu

PdF UK v Bratislave

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a získajte najnovšie informácie o spustení registrácie

Organizátor

Občianske združenie Erudo bolo založené v roku 2015 s cieľom vybaviť mladých ľudí praktickými zručnosťami, ktoré sú nevyhnutné pre 21. storočie. Erudo prináša do škôl inovatívne spôsoby vyučovania – najmä projektové vyučovanie (PBL) a STEM (veda, technológia, inžinierstvo a matematika).

Záštita

STU-FIIT logo

Partneri

Loga partnerov EduSummit V3