Predstavenie projektu
Žiaci navrhnú experiment, pomocou ktorého si overia vlastné hypotézy týkajúce sa rýchlosti vyparovania kvapalín. Nájdu podmienky, za akých dokážu čo najrýchlejšie vyusušiť mokré tričko.
Výstup žiakov:
Experiment, jeho dokumentácia a prezentácia výsledkov.
Edukačné ciele:
- Objaviť faktory ovplyvňujúce rýchlosť vyparovania kvapalín.
- Overiť vlastné hypotézy pomocou experimentov.
- Zovšeobecniť výsledky pokusov.
Navrhli účastníčky programu EduPOWER, Daniela Ďurišová, Lenka Figurová a Mária Wagnerová (text upravený pre potreby zverejnenia).
Materiály, pomôcky, zdroje
- Voda
- Kvapadlá
- Varič
- Fén
- Kancelárske potreby
Krok 1: Predstavenie problému
Predstavenie problému
- žiakom predstavíme problém - obľúbené tričko je mokré a potrebujeme ho vysušiť čo najrýchlejšie
Rozdelenie do skupín
Krok 2: Návrh riešení problému
Brainstorming riešení problému
- žiaci navrhujú podmienky, v akých by sa tričko mohlo vysušiť čo najrýchlejšie
- na základe návrhov skupiny sformulujú svoje hypotézy
Materiály, pomôcky, zdroje:
- kancelárske potreby - flipchart, fixy/tabuľa
Krok 3: Experimentovanie
Návrh a realizácia experimentu
- žiaci testujú svoje hypotézy prostredníctvom experimentov, ktoré sami navrhnú
- pri navrhovaní experimentov spíšu potrebné pomôcky a postup
Zápis výsledkov
- výsledky svojich pozorovaní žiaci zapíšu do tabuľky
Prezentácia výsledkov
- skupiny prezentujú svoju prácu a jej výsledky
Materiály, pomôcky, zdroje:
- voda
- kvapadlá
- varič
- fén
- kancelárske potreby
Krok 4: Hodnotenie a záverečná reflexia
Hodnotenie
- prácu skupín zhodnotíme na základe hodnotiacich kritérií
Záverečna reflexia
- žiaci odpovedajú na otázky ako:
- Čo si sa naučil/a počas aktivity?
- Ako sa ti pracovalo v skupine?
- Ktorá časť aktivity bola pre teba najzaujímavejšia?