Predstavenie projektu
Každá skupina žiakov počas aktivity vytvorí model domčeka (trojboký hranol), ktorý bude súčasťou mesta Triangopolis. Na príklade štvorcových záhrad okolo domčekov spoločne vyvodíme Pytagorovu vetu a naučíme sa pracovať s GeoGebrou.
Výstup žiakov:
Model mestečka Triangopolis a jeho prezentácia
Edukačné ciele:
- Vyvodiť Pytagorovu vetu.
- Vytvoriť modely trojbokých hranolov.
- Naučiť sa pracovať v GeoGebre.
- Pochopiť význam zelene v architektúre.
Navrhli účastníčky programu EduPOWER, Katarína Brinziková, Martina Kališová, Lucia Krištofičová a Michaela Lesajová (text upravený pre potreby zverejnenia).
Materiály, pomôcky, zdroje
- Tvrdý papier
- Rysovacie pomôcky
- Lepidlo
- Nožnice
- Farbičky
- Kalkulačka
- Počítač s pripojením na internet
- GeoGebra
Krok 1: Úvod do aktivity
Rozdelenie do skupín
Predstavenie témy aktivity
Krok 2: Výroba domčekov
Výroba domčekov
- každá skupina vytvorí svoj model domčeka - trojboký hranol, ktorého podstavou je ostrouhlý, pravouhlý a tupouhlý trojuholník
Materiály, pomôcky, zdroje:
- tvrdý papier
- rysovacie pomôcky
- lepidlo
- nožnice
- farbičky
Krok 3: Záhrady
Zostrojenie plánu záhrad
- každá skupina okolo svojho domčeka zostrojí plán štvorcových záhrad, pri každej stene je jeden štvorec, pri najdlhšej stene je záhrada drevín, pri ostatných záhrada bylín
Zistenie rozlohy záhrad
- žiaci zisťujú rozlohy záhrady a drevinami a záhrad s bylinami a porovnajú ich
Vytvorenie hypotézy
- žiaci vytvoria hypotézu - kedy sa rozloha záhrady drevín rovná rozlohe záhrad bylín
Overenie hypotézy pomocou GeoGebry
Materiály, pomôcky, zdroje:
- rysovacie pomôcky
- kalkulačka
- počítač s pripojením na internet
- GeoGebra
Krok 4: Prezentácia výsledkov a hodnotenie
Prezentácia výsledkov a hodnotenie
- každá skupina odprezentuje svoju prácu počas aktivity
- spoločne vyhodnotíme prácu skupín