Predstavenie projektu
Chceli by ste svojich študentov motivovať snívať vo veľkom a ukázať im, že štúdium v zahraničí nemusí byť len pre vyvolených? V tomto projekte sa študenti zmenia na prieskumníkov možností – vyhľadajú reálne štipendijné programy, zistia, čo všetko je potrebné pre prihlásenie, a vytvoria prehľadnú brožúru pre svojich rovesníkov. Záverom predstavia svoje zistenia v krátkej prezentácii, ktorá môže byť prvým krokom na ich vlastnej ceste do sveta. Popri tom si zlepšia svoje jazykové kompetencie, prezentačné zručnosti, schopnosť spolupracovať a popracujú tiež na kritickom myslení.
Kľúčová otázka:
Ako získať štipendium na strednej škole v zahraničí?
Záverečný produkt:
Brožúra pre záujemcov o získanie štipendia na strednej škole v zahraničí a jej prezentácia
Edukačné ciele:
- Zostaviť mini portfólio viacerých možností získania štipendia na strednej školy v zahraničí podľa vlastných špecifických kritérií.
- Zhrnúť, zhodnotiť a interpretovať informácie o rôznych možnostiach získania štipendia na strednej škole v zahraničí.
- Lepšie chápať spôsob života a myslenia iných národov.
- Aktívne využívať cudzí jazyk pri komunikácii a získavaní informácií.
Projekt navrhla a zrealizovala účastníčka PBL Akadémie, Blažena Ceľuchová (text upravený pre potreby zverejnenia).
Materiály, pomôcky, zdroje
- Letáky a brožúry agentúr a inštitúcií sprostredkúvajúcich, resp. poskytujúcich možnosti získania štipendia na strednej škole v zahraničí
- Zoznam webstránok týchto inštitúcií
- Blogy študentov, ktorí podobný študijný pobyt absolvovali
- Projektový denník
- Počítač s pripojením na internet
- Hodnotiaci dotazník pre publikum
Krok 1: Oboznámenie sa s projektom
Predstavenie kľúčovej otázky
Rozdelenie do dvojíc, rozdelenie úloh
Predstavenie harmonogramu, očakávaných výstupov projektu a hodnotiacich kritérií
- študentom predstavíme projekt - dĺžku jeho trvania, výsledný produkt, spôsob zverejnenia, termíny dokončenia jednotlivých krokov, formu hodnotenia a hodnotiace kritériá
Zápis do projektového denníka
-
študenti zapíšu zoznam krokov potrebných na úspešné zvládnutie projektu
Kontrola zápisu do projektového denníka
Materiály, pomôcky, zdroje:
- projektový denník
Krok 2: Zber informácií
Zber informácií
- študenti urobia prieskum relevantných zdrojov - webové stránky organizácií zaoberajúcich sa štipendiami v zahraničí, letáky a brožúry, blogy študentov, ktorí podobné študijné pobyty absolvovali
- identifikujú, aké informácie je potrebné zozbierať
- nájdu spôsob, ako ich logicky usporiadať
Zápis do projektového denníka
-
študenti zapíšu zoznam krokov potrebných na úspešné zvládnutie projektu
Kontrola zápisu do projektového denníka
Materiály, pomôcky, zdroje:
- projektový denník
- letáky a brožúry agentúr a inštitúcií sprostredkúvajúcich, resp. poskytujúcich možnosti získania štipendia na strednej škole v zahraničí
- zoznam webstránok týchto inštitúcií
- blogy študentov, ktorí podobný študijný pobyt absolvovali
Krok 3: Návšteva Amerického centra
Návšteva Amerického centra
- študenti navštívia Americké centrum, kde sa zúčastnia prezentácie na tému možnosti získania štipendia v USA
- vopred si pripravia zoznam otázok, ktoré potrebujú zodpovedať a aktívne sa zúčastňujú diskusie
- pripravia zhrnutie najdôležitejších informácií
- nájdu spôsob, ako ich logicky usporiadať
Zápis do projektového denníka
-
študenti zapíšu, aké otázky už zodpovedali a na aké ešte potrebujú odpoveď
Materiály, pomôcky, zdroje:
- projektový denník
Krok 4: Príprava dizajnu záverečného produktu
Príprava dizajnu záverečného produktu
- študenti vyberú program, v ktorom vytvoria svoj záverečný produkt (napr. Canva)
- dvojice pracujú na tvorbe dizajnu svojho produktu
- jednotlivé dvojice si navzájom poskytnú spätnú väzbu
- študenti zakomponujú spätnú väzbu do finálnej podoby svojho produktu
Zápis do projektového denníka
- študenti zapíšu, akú spätnú väzbu sa rozhodli integrovať do svojho záverečného produktu
Materiály, pomôcky, zdroje:
- projektový denník
- počítač s pripojením na internet
Krok 5: Jazyková korektúra finálneho produktu
Jazyková korektúra finálneho produktu
- dvojice urobia jazykovú koretkúru svojho finálneho produktu
- učiteľ študentom poskytne spätnú väzbu
Materiály, pomôcky, zdroje:
- počítač s pripojením na internet
Krok 6: Prezentácia a hodnotenie individuálnych produktov
Prezentácia individuálnych produktov
- študenti prezentujú svoje produkty pred publikom
Prieskum
- študenti urobia krátky prieskum medzi študentami, ktorí sa zúčastnili prezetácie
Hodnotenie prezentácie
- publikum vyplní hodnotiaci dotazník
Materiály, pomôcky, zdroje:
- hodnotiaci dotazník pre publikum
Krok 7: Zverejnenie produktu
Zverejnenie produktu
- študenti si zvolia spôsob, akým zverejnia svoj produkt pre širšie publikum (papierová podoba na chodbách školy, webová stránka školy, sociálne siete...)
- študenti propagujú svoju prácu zvoleným spôsobom
Materiály, pomôcky, zdroje:
- počítač s pripojením na internet
Krok 8: Záverečná reflexia
Zhodnotenie svojej práce na projekte
- kontrola projektového denníka a spoločná diskusia
Čo som sa naučil pri práci na projekte?
Ako som sa cítil pri spolupráci vo dvojici?
Ako by som zhodnotil svoju prácu?
Materiály, pomôcky, zdroje:
- projektový denník