Súhlasné, striedavé, vrcholové a susedné uhly

Predmety:

Matematika

Ročníky:

ZŠ 6. roč.

Trvanie:
1 vyučovacia hodina

Téma / oblasť:
Uhly

Matematika v pohybe - vedomosti o uhloch si môžeme zopakovať aj inak ako na stránkach zošitov.


Predstavenie projektu

V rámci tejto jednoduchej aktivity si žiaci zopakujú svoje vedomosti o uhloch. Na základe učiteľových pokynov skáču na správne miesto na priamkach vyznačených na zemi a chodidlami označujú požadované uhly. 

Výstup žiakov:

Praktické predvedenie polohy príslušných uhlov na podlahe a krátky minikvíz 

Edukačné ciele:

  1. Rozlíšiť a pomenovať vrcholové, susedné, súhlasné a striedavé uhly.
  2. Vedieť na modeli ukázať príslušné dvojice uhlov.
  3. Spolupracovať v skupine, prijímať spätnú väzbu a korigovať chybu.

 

Navrhla účastníčka programu EduPOWER, Lucia Krištofičová (text upravený pre potreby zverejnenia). 


Materiály, pomôcky, zdroje

  1. Farebná lepiaca páska (3 farby) na vyznačenie priamok na podlahe
  2. Uhlomery (na overenie)
  3. Fixy
  4. Kartičky s názvami uhlov
  5. Pracovný list - typy uhlov (na upevnenie a minikvíz)
  6. Výstupenka - exit ticket (kartičky)  
Upozornenie: Súbory nahraté používateľmi môžu obsahovať škodlivý softvér!

Minikvíz (Minikvíz-4da69b7059d7.docx)

Exit ticket (Exit_ticket_-_návrh_kartičiek-53_dszeJWs.docx)


Krok 1: Predstavenie aktivity, rozdelenie do skupín

Príprava aktivity 

  • lepiacou páskou na zem vyznačíme dve rovnobežné priamky a jednu, ktorá ich pretína (podľa počtu skupín, každá pracuje na svojom stanovišti) 

Rozdelenie do skupín 

  • žiakov rozdelíme do skupín podľa priestorových možností v triede

Predstavenie aktivity

  • žiakov oboznámime s pravidlami aktivity, upozorníme na dodržiavanie bezpečnosti počas jej trvania 

Materiály, pomôcky, zdroje: 

  • farebná lepiaca páska (3 farby) na vyznačenie priamok na podlahe

Krok 2: Skupinové opakovanie

Skupinové opakovanie 

  • žiaci si v skupinách zopakujú vedomosti o uhloch - pomenujú uhly zobrazené na kartičkách 

Materiály, pomôcky, zdroje: 

  • uhlomery (na overenie)
  • fixy
  • kartičky s názvami uhlov

Krok 3: Skupinová aktivita

Skupinová aktivita 

  • žiaci na základe učiteľových pokynov skáču na správne miesto na priamkach vyznačených na zemi a chodidlami označujú požadované uhly
  • žiaci v skupinách sa musia pravidelne striedať a pri každom pokyne musí nastať zmena polohy chodidiel
  • spoločne kontrolujeme správnosť skokov 

Krok 4: Výstupenka - exit ticket

Záverečná reflexia 

  • spoločne zhodnotíme priebeh aktivity 

Výstupenka - exit ticket

  • žiaci individuálne vyplnia exit ticket

 

Materiály, pomôcky, zdroje:

  • exit ticket 

Zverejnené 10.10.2025 | Posledná zmena 13.10.2025 | Licencia CC BY 4.0 (Uvedenie Autora) (Umožňuje slobodné používanie, úpravy a zdieľanie diela, pokiaľ je uvedený pôvodný autor.)

Autori

Projekt vytvoril ambasádor programu EduPOWER, ktorý realizuje Erudo vďaka podpore od Nadácie Slovenských elektrární. Text bol ďalej upravený pre potreby zverejnenia.

Učiteľka informatiky a matematiky na ZŠ s MŠ Milana Hodžu, Bratislava