Predstavenie projektu
Úlohou študentov je vytvoriť triedny brand vystihujúci ich kolektív. Vlastným výskumom identifikujú najdôležitejšie prvky brandu, analyzujú najúspešnejšie značky a navrhnú svoju vlastnú. Na záver prezentujú svoj triedny brand pred školou a zverejňujú výsledky svojej práce na online platformách školy.
Kľúčová otázka:
Ako môžeme vytvoriť triedny brand, ktorý bude reprezentovať našu jedinečnosť a posilní našu súdržnosť?
Záverečný produkt:
Výsledným produktom projektu tvorby triedneho brandu je jednotná vizuálna identita, ktorá zahŕňa názov, logo, slogan, triedny kódex a komunikačné materiály, ktoré reprezentujú hodnoty a jedinečnosť triedy.
Výsledky projektu budú zverejnené na školskej webovej stránke, zdieľaním na školských profiloch sociálnych sietí, prezentáciou na školských podujatiach, ako napr. DOD.
Edukačné ciele:
- Aplikovať teoretické vedomosti, pochopiť princípy budovania značky (brandu).
- Vytvoriť identitu svojej triedy – triedny brand.
- Rozvíjať kreativitu, tímovosť, prezentačné, marketingové a digitálne zručnosti.
Projekt navrhol a realizoval účastník PBL Akadémie (text upravený pre potreby zverejnenia).
Materiály, pomôcky, zdroje
- Počítač alebo tablet s prístupom na internet
- Grafický a prezentačný softvér (Canva, PowerPoint, ...)
- Telefón s fotoaparátom
- Tlačiareň
- Plán projektu - ciele projektu, časový harmonogram, čiastkové úlohy
- Formuláre na spätnú väzbu
- Učebnice, knihy a zošity s poznámkami s danou témou
Krok 1: Oboznámenie sa s projektom
Predstavenie kľúčovej otázky
Predstavenie cieľov projektu, harmonogramu a podmienok jeho úspešnej realizácie
Rozdelenie do skupín
- učiteľ pracovať žiakov samostatne, aby spoločne prišli na to, ako si čo najefektívnejšie vedia rozdeliť jednotlivé úlohy a aká je dôležitá správna deľba práce
Materiály, pomôcky, zdroje:
- plán projektu - ciele, časový harmonogram, čiastkové úlohy
Krok 2: Čo je brand, prieskum úspešných brandov
Čo je brand, prieskum úspešných brandov
- skupiny zhromaždia informácie o tom, čo je to brand, aké sú jeho kľúčové prvky
- hľadajú príklady úspešných brandov, pracujú na prieskume úspešných brandov a ich histórie, odpovedajú na otázky ako:
Ako môžeme nájsť informácie o úspešných brandoch?
Ktoré sú považované za najúspešnejšie a prečo?
Ktoré značky sú najrozpoznateľnejšie pre mňa? Prečo?
Ako tieto informácie môžeme využiť pri tvorbe nášho triedneho brandu?
Čím sa vyznačuje originálnosť?
Aké hodnoty si vážime?
Aká farba sa k nám najlepšie hodí?
Aké sú naše ciele?
Prezentácia výsledkov
- skupiny odprezentujú svoje zistenia
Materiály, pomôcky, zdroje:
- počítač s pripojením na internet
Krok 3: Tvorba triedneho moodboardu
Brainstorming - triedny moodboard
- študentom vysvetlíme podstatu brainstormingu, povzbudíme ich, aby zapisovali všetky nápady, ktoré im prídu na myseľ, bez ohľadu na to, ako sa im
zdajú byť neobvyklé alebo netradičné - pomocou brainstormingu študenti vytvoria zoznam kľúčových slov, prípadne obrázkov, ktoré vystihujú triedu a jej jednotlivých členov, môžu sa
zamerať na hodnoty, záujmy, obľúbené aktivity, farby, symboly a iné charakteristiky - výsledkom spoločnej diskusie je vytvorenie moodboardu, do ktorého zahrnú najrelevantnejšie informácie
Plán práce
- spoločne spíšeme zoznam čiastkových úloh potrebných na úspešnú realizáciu projektu
Vytvorenie expertných tímov
- študenti vytvoria expertné tímy zodpovedné za konkrétne úlohy súvisiace s tvorbou triednej značky (tím pre návrh vizuálnej identity(loga), tím pre tvorbu
sloganu a triedneho kódexu, tím pre komunikačné materiály, tím pre merchandising, tím pre online svet, ...)
Koľko tímov potrebujeme?
Ako by sme si mali rozdeliť úlohy v tímoch?
Ako môžeme zabezpečiť, aby každý člen tímu pracoval?
Ako budeme komunikovať v tíme?
Ako budeme riešiť konflikty v tíme?
Materiály, pomôcky, zdroje:
- počítač s pripojením na internet
- prezentačné nástroje (Canva, PowerPoint, ...)
- prístup k tlačiarni
- kancelárske potreby
Krok 4: Práca v tímoch - plnenie čiastkových úloh
Práca v tímoch na zadaných úlohách
- skupiny plnia jednotlivé čiastkové úlohy - návrh názvu, loga, sloganu, triedneho kódexu, triedneho maskota, výber farieb a štýlu (typografia), merchandising –
implementácia brandu, tvorba komunikačných materiálov, návrh online komunikácie - v priebehu práce si kladú otázky ako:
Aké logo je ľahko zapamätateľné?
Aké obrázky môžeme použiť v našom logu?
Aké slová sa odporúča použiť pri slogane?
Ako zistím či je slogan zrozumiteľný a zaujímavý?
Plagáty a letáky majú byť všetky v jednom dizajne?
Aké typy písma sú najvhodnejšie?
Môžeme kombinovať rôzne typy písma?
Aké sociálne médiá využijeme?
Aké obrázky alebo videá môžeme použiť?
Ako môžeme získať viac sledovateľov?
Materiály, pomôcky, zdroje:
- počítače s prístupom na internet
- papier, farby, fixky, lepidlo
- fotoaparáty alebo telefóny s kamerou
- prezentačné nástroje (napr. PowerPoint, Canva)
- prístup k tlačiarni
Krok 5: Finalizácia návrhu triedneho brandu
Stretnutie všetkých tímov - finalizácia návrhu triedneho brandu
- vedúci každého tímu odprezentuje výsledky ich práce
- ostatné skupiny poskytujú spätnú väzbu
- trieda ako celok dolaďuje jednotlivé detaily, v prípade viacerých návrhov študenti hlasovaním rozhodujú, ktorý návrh riešenia sa zrealizuje
Materiály, pomôcky, zdroje:
- počítače s prístupom na internet
- prezentačné nástroje (napr. PowerPoint, Canva)
Krok 6: Predstavenie triedneho brandu škole
Záverečná prezentácia
- študenti spoločne prezentujú triedny brand a jeho jednotlivé zložky
Materiály, pomôcky, zdroje:
- počítače s prístupom na internet
- prezentačné nástroje (napr. PowerPoint, Canva)
Krok 7: Hodnotenie projektu a záverečná reflexia
Záverečná reflexia
- študenti spoločne hodnotia svoju prácu na projekte
Ktoré aktivity boli najzaujímavejšie?
Bolo niečo, čo ťa prekvapilo alebo čo si neočakával?
Ako hodnotíš tímovú prácu?
Bolo jednoduché spolupracovať s ostatnými?
Ktoré zručnosti si si zlepšil alebo sa naučil počas tohto projektu?
Cítil si, že máš dostatočnú podporu od učiteľa?
Ako hodnotíš celkovú organizáciu a priebeh tohto projektu?
Hodnotenie projektu
- na základe hodnotiacich kritérií zhodnotíme záverečný produkt